Dzwoń: +48 697-688-228

Znaczenie Fotografii

Packshot- Uchwycenie przedmiotu ukazujące wszystkie jego szczegóły. Najistotniejsza jest technika i profesjonalny sprzęt fotograficzny, aby odpowiednio realistycznie, przykładając dużą uwagę do ostrości, zaprezentować każdy detal produktu. Pomija się aspekt artystyczny oraz kompozycję zdjęcia. Tego typu fotografie wykorzystywane są przez sklepy internetowe. Są niskobudżetowe w produkcji.

 

Fotografia produktowa – daje nieco swobody i pozwala ukazać na fotografii nasz osobisty stosunek do przedmiotu, wpłynąć na emocje klienta, przedstawić daną rzecz „apetycznie” i zachęcająco do kupna. Aby dobrze wykonać takie zdjęcie należy posiadać sporą umiejętność techniczną w operowaniu sprzętem, a nade wszystkim oświetleniem – tu kluczowe jest oświetlenie. Odpowiedni jego dobór, ustawienie i natężenie sprawi jak dany przedmiot się zaprezentuje. Dodatkowo potrzebny jest „smak estetyki” fotografa.  Tego typu zdjęcia świetnie nadają się do katalogów reklamowych. Należą do średnio-budżetowych zdjęć.

 

Fotografia reklamowa – daje dużo swobody do własnej wizji przedstawienia produktu. Trudności w takim rodzaju fotografii nie dotyczą tylko aspektów technicznych, ale również wizualizacji, charakteryzacji, scenerii, często doboru odpowiednich modeli/modelek. Takie zdjęcia wykorzystuje się do gazet, magazynów, bilbordów. Należą do wysokobudżetowych zdjęć.

 

Złej jakości zdjęcie wstawione do katalogu, folderu czy na stronę internetową rzutuje na postrzeganie firmy na rynku. Posądzenie o brak profesjonalizmu i dbałości o poziom usług czy jakość produktu wymaga potem od firmy większych nakładów finansowych i wysiłku, aby przyciągnąć zniechęconych klientów.

Czy warto zatem ryzykować? Bardziej efektywnie jest od początku budować starannie wykreowany wizerunek! Profesjonalna fotografia produktowa sprawia, że marka jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna a firma staje się rozpoznawalna.

Profesjonalna fotografia produktowa uczyni twój produkt bardziej atrakcyjnym a Ciebie rozpoznawalnym!

Joanna Łabeńska

 

Tagi: fotografia produktowa, fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia produktu, reklama